ページの先頭です。

NTTグループのロゴ トップページにリンクします

文字表示

コンテンツエリアはここからです。
  • NTT HOME>
  • TOPICS>
  • NTTが「ブランドファイナンス Global 500」において15位にランクイン

NTTが「ブランドファイナンス Global 500」において15位にランクイン

2017年2月、NTTはブランドファイナンス(本社:英国ロンドン)が発表する『ブランドファイナンス Global 500』において、15位にランクインしました。

このランキングは、世界で20カ国以上の拠点をもつブランド評価・戦略コンサルティングにおけるグローバルリーディングカンパニーであるブランドファイナンスが独自に全世界の幅広いカテゴリーの企業を対象に企業ブランド力を数値化し、ランキングにしたもので、 NTTは前年の23位から15位へランクアップし、日本企業ではトヨタ自動車に次ぐ2位となりました。

ブランド・ファイナンス

Brand Finance CEO, David Haigh氏からのコメント

"NTT is driving towards its vision of a connected world by leveraging its long heritage to create technology solutions and services for its global clients. A clear indication of its success is an increase in its brand strength index score of 4 points, reflecting improving customer perceptions on metrics such as consideration, preference and satisfaction. The financial value of its strategy is even more apparent however; NTT's brand value has risen 28% to US$40.5 billion. This means that it is now challenging Toyota for the title of Japan's most valuable brand and one of the world's most valuable ICT brands in the world."

NTTは今後もグローバルでのさらなる認知度向上を目指します。

フッタエリアはここからです。